De voordelen van een winterjas van een bekend merk

Alhoewel een winterjas op zich al een behoorlijke uitgave kan zijn, kiezen sommige mensen er toch voor om een duurdere jas aan te schaffen van een bekend merk. Dit is nog lang zo’n gekke zet niet, omdat merkkleding zo z’n eigen unieke pluspunten heeft.

 

Je weet wat je kan verwachten

Bekende grote merken zijn al een aantal jaren op de markt aanwezig en hebben een plekje veroverd op de kledingmarkt. Je zou kunnen zeggen dat een gevestigde naam zich al bewezen heeft. Een bekend merk staat garant voor kwaliteit in materiaalkeuze en afwerking. Deze grote merken hebben hun naam hoog te houden en willen niets anders dan kwaliteit leveren. Dit wordt immers van ze verwacht en ze hebben een hoop te verliezen. Je weet bijna zeker dat wanneer je een jas koopt van een bekend merk, dat je een goede koop doet. Wanneer een jas onverhoopt toch tegenvalt kun je er zeker van zijn dat jouw klacht serieus genomen wordt en dat men de klacht netjes afhandelt.

 

Merkbeleving

De marketing van grote merken is soms geniaal. Ze zetten hun merk op een bepaalde manier neer waardoor zij onderdeel worden van een lifestyle. Zo zijn Roxy en Quicksilver onlosmakelijk verbonden met de surfcultuur en staat Louis Vuitton vooral bekend om z’n rijke jetset clientèle, waaronder veel celebrities.

 

Met deze reden kiezen consumenten vaak voor een bepaald merk. Ze voelen zich prettig bij het gevoel dat het merk uitstraalt en willen daarbij horen. Grote merken brengen vaak opvallende details aan op hun kleding die door anderen kan worden herkend. Dit kan door middel van een logo of door het gebruik van een uniek patroon. De merken zorgen voor een bepaald groepsgevoel binnen de samenleving. Een winterjas is een opvallend kledingstuk, waar men graag een merk aan verbonden ziet.

 

Hogere prijzen

Topmerken hanteren redelijk hoge prijzen voor hun producten. Bekende merken zetten in op midden-hoog tot hoog segment. Zij staan garant voor producten met kwaliteit. Hun artikelen zijn mooi vormgegeven door de allerbeste designers en hun collecties zijn karakteristiek en uniek. Zij weten dat hun doelgroep daar wel meer voor wil betalen. De groots opgezette marketingcampagnes en reclame-uitingen werken hier aan mee, maar zorgen er ook voor dat de prijs per artikel stijgt. De consument is bereid meer geld voor een winterjas neer te tellen wanneer deze een de naam van een bekend merk draagt. Voor deze consument is de garantie op een mooi afgewerkte jas van goede kwaliteit meer waard. Zij willen niet het risico lopen dat ze een miskoop doen met een merkloze variant. Dat vinden ze weggegooid geld.

 

Een bekend merk geeft status, een goed gevoel en bovenal garantie en dat is voor heel veel mensen heel wat waard.