Dames kopen winterjassen liever tijdens de sale

Geld kun je maar één keer uitgeven en daarom kopen wij het liefst winterjassen voor een zo’n laag mogelijke prijs. De uitgelezen tijd om een winterjas met fikse kortingen te kopen is tijdens de sale periode. Een drukke periode voor winkeliers, want de uitverkoop trekt heel wat mensen aan. De meeste dames hebben hier echter geen problemen mee en gaan maar al te graag op koopjesjacht.

 

Winkelwaarde

Je weet eigenlijk dat wanneer je een winterjas koopt hier een behoorlijke marge op zit. De meeste prijzen worden bepaald door de inkoopwaarde maal 2,5 te vermenigvuldigen. Deze marge wordt berekend om alle overige kosten te dekken, zoals personeelskosten, productiekosten en de huur van het winkelpand. Toch is het zuur als je bedenkt dat jouw jas in de eerste instantie lang niet zo duur is als wat er op het prijskaartje vermeldt staat. In de winstmarge is gelukkig nog iets meegerekend; namelijk de sale. Winkeliers en leveranciers houden er rekening mee dat sommige artikelen in de uitverkooprekken zullen belanden. Bovendien verwacht de consument afprijzing en aan die verwachting willen aanbieders graag voldoen. Het is dus helemaal niet zo raar om op de uitverkoop te wachten.

 

Geduld is een schone zaak

Dames die voor een winterjas niet de volle mep willen betalen, zullen dus geduld moeten hebben. Winkeliers zullen met kortingsacties beginnen als het grootste gedeelte van de nieuwe wintercollectie is uitgeleverd en deze in de winkels hangt. Om ruimte te behouden voor de tussencollecties, zullen ze omzetsnelheid moeten genereren en dit werkt het beste met het aanbieden van kortingen. Het risico dat de jas misschien uitverkocht is of niet meer in de goede maat geleverd kan worden, nemen de vrouwen op de koop toe. Vooral vrouwen met een niet-gangbare maat, zoals de kleinste en de grootste maten, kunnen best een gokje wagen. Dames doen er verstandig aan van te voren al jassen te gaan passen om te weten in welke winkel ze straks hun winterjas kunnen aanschaffen. Jassen zoeken en aanpassen is een stuk prettiger wanneer het niet zo druk is en de kans is dan groter dat je goed verkoopadvies krijgt.

 

Blijf op de hoogte

Vrouwen die geen kortingsactie willen missen zijn erbij gebaat om zich aan te melden voor de nieuwsbrieven van hun favoriete winkels en om zich aan te melden bij de betreffende Facebook pagina’s. Via deze wegen communiceert de winkelier komende kortingsacties om klanten naar de winkel of webwinkel te lokken. Dames die trouwe klant zijn bij één bepaalde winkel kunnen een, voor hen, bekende verkoper vragen of het nog lang duurt voordat de uitverkoop periode begint en of ze hun favoriete jas zo lang mogen achter hangen. Er zijn zaken waar deze service nog wordt geboden. De brutalen hebben de halve wereld, luidt het spreekwoord.